Czy Overwatch jest grą wartą zainteresowania

Czy Overwatch jest grą wartą zainteresowania — Recenzja i wymagania sprzętowe tytułu. Overwatch czyli ewenement na rynku gier FPS i zdecydowanie warto poświęcić na nią swoją gotówkę i cieszyć się wspaniałymi chwilami z rozgrywki, jakie ze sobą niesie ten rewelacyjny tytuł.

Czy Overwatch jest grą wartą zainteresowania

Ciesząca się wielką popularnością gra od ogromnego giganta gamingowego Blizzard przyciągająca coraz to większą ilość graczy komputerowych i konsolowych, a mianowicie – Overwatch, czyli gra ze starego i rozsławionego gatunku First Person Shooter, czyli tytuł strzelany, w którym operujemy postacią z widoku pierwszo-osobowego i z nowego rozwijającego się i zwiększającego swoją popularność gatunku Hero-Shooter – typ gry, w którym mamy wybór wielu klas i rodzajów postaci, które mają nadzwyczajne umiejętności wyróżniające każdego bohatera z osobna. Gra dostępna jest na komputery personalne (z angielskiego PC — Personal Computer), na których w ten tytuł gra największa liczba użytkowników, lecz tytuł Overwatch dostępny jest także na japońskiej produkcji firmy Sony najnowszej odsłonie stacjonarnego PlayStation w czwartej odsłonie, a także na konkurencyjną maszynę produkcji amerykańskiej Xbox również w najnowszej odsłonie, która jest następcą popularnego Xboxa 360, czyli „One”. Jest to trzecia z kolei konsola stacjonarna spod szyldu Microsoftu i ósma, jeżeli chodzi o generacje. Wydawałoby się, że gra na obie konsolę będzie hitem, lecz pomimo świetnego opracowania gier na konsole Microsoftu i Sony gra ze względu na swoją mechanikę przez którą pełny komfort użytkownik odczuwa podczas rozgrywki w ten tytuł przy pomocy myszy komputerowej i klawiatury jest ona na te platformy mało popularna w porównaniu do gier piłkarskich takich jak na przykład FIFA czy też Pro Evolution Soccer w które granie na konsolach zdaje się wręcz oczywiste. Wymagania urządzeniowe Oprogramowania systemów komputerowych jakie obsługuje blizzardowski Overwatch to popularne systemy Microsoftu, a mianowicie Windows 7, 8 i najnowsza ciesząca się coraz większą popularnością 10. Zaleca się instalacje systemów w typie 64-bitowym i najnowszymi aktualizacjami Service Pack. Procesor CPU (Central Processing Unit) jaki gra potrzebuje do uruchomienia to któryś z serii i3 Core od firmy Intel do jednostek stacjonarnych lub Phenom 8650 x3 pierwszego wydania od firmy AMD. Procesory, które mogą zapewnić komfortową rozgrywkę to kolejne wydania procesorów obu firm czyli Intel Core I5 lub AMD Phenom x3 drugiej odsłony, lub nowsze podzespoły. Karty graficzna, które umożliwiają uruchomienie gry to GTX 460, hd 4850 Radeon od niestniejącego obecnie ATI (Poprzednik AMD) i zintegrowany z procesorem Intel Core procesor graficzny HD Graphics 4400 od tego samego producenta. Karty graficzne, których zaleca się użytkowania do płynnej rozgrywki to GeForce 660 od popularnej NVidii i Radeon 7950 od równie znanego Advanced Micro Devices (AMD) bądź nowsze karty zapewniające większą wydajność. Rozmiar pamięci fizycznej wymagany do uruchomienia gry to 4 gigabajtów a zalecana ilość pamięci do płynnej rozgrywki to 6 gigabajtów. Ilość pamięci dysku twardego to 30 gigabajtów co pozwala na pomieszczenie obecnych plików gry i przyszłych z nadchodzących aktualizacji z racji ciągłego rozwijania się gry. Rodzielczość monitora komputerowego, która pozwola wyświetlić grę to minimalnie 1024 na 768 pikseli lub więcej. Wytwarzanie Gry Produkcje tytułu rozpoczęły się podczas drugiej pory roku i zostały ogłoszone w roku następnym na każdorocznych targach konferencyjnych amerykańskiego przedsiębiorstwa Blizzard enerteyment. Miała ona być tytułem nad którym pracować mieli Ci sami specjaliści, którzy byli odpowiedzialni za nieukazaną grę multiplayer o roboczej nazwie „Titan” Premiera gry Jak wspomniano wcześniej — pierwszy raz świat usłyszał o hero-shooterze (strzelance w której gracz podczas rozgrywki wybiera jedną z postaci, które mają unikalne zdolności i umiejętności) Overwatch podczas targów konferencyjnych odbywających się w każdym roku kalendarzowym organizowanych przez amerykańskie przedsiębiorstwo Blizzard Entertainment w 2014 roku. Pierwsze beta-testy ujrzały świat dzienny dla osób, które zakupiły grę w wersji przedpremierowej zwanej popularnie preorderem i te osoby mogły przetestować tytuł już trzeciego maja tamtejszego roku, a wszyscy inni zainteresowani gra ze stajni Blizzard Entertainment dwa dni później tego samego miesiąca tamtejszego roku i testować grę i wypracować swoją opinię o niej do dziewiątego maja — czyli mieli na to 4 dni (o dwa dni mniej od osób kupujących grę w promocyjnej odsłonie przedpremierowej). Od samego początku gra wzbudziła duże zainteresowanie i można było spodziewać się jej dużego powodzenia. Kody do osób, które zakupiły grę, docierały elektroniczną drogą pocztową. Oficjalna premiera tytułu Overwatch miała miejsce ponad dwa lata później od beta-testów a dokładniej 24 maja 2016 roku kalendarzowego w odsłonach Orgins Edition i Collector Edition a trzy lata później 2017 dwudziestego trzeciego dnia piątego miesiąca kalendarzowego gra doczekała się odsłony Game of The Year. Fabuła Całość akcji i historii rozgrywa się w czasach, które mają dopiero nadejść. W czasie gdy cały wszechświat zmagał się z wojną — nadzwyczajne istoty martwe, zamierzały zawładnąć światem i zwalczyć ludzkość, organizacja o wymiarze międzynarodowym. Instytucja składała się z najbardziej wybitnych ludzkich osób i jej uczestnicy mieli przezwyciężyć wojnę. Po tym, gdy konflikt się zakończył uczestnicy dobroczynnej instytucji, mieli zwalczać zło wyrządzane na ziemi. Mimo dużych chęci instytucji nie mogła ona poradzić sobie ze wszystkimi ważnymi problemami przestępczymi. Kres Organizacji dobiegł końca, gdy w miejscu w bazie głównej doszło do nieznanych powodów eksplozji. Gameplay Gra opiera się w głównej mierze w trybie głównym na rywalizacji dwóch drużyn, każda z nich składa się z sześciu graczy, którzy wybierają z gamy na dzień 2018.06.05 – 29 postaci, Każdy z bohaterów różni się od pozostałych wyglądem, umiejętnościami i historią. Bohaterowie są podzieleni na cztery klasy i każda z nich pełni osobną funkcję w drużynie: Postacie ataku, które charakteryzują się niskim poziomem zdrowia lecz ich zdolności i broń podstawowa umożliwiają im zadawanie ogromnych obrażeń i eliminowanie wrogich tarcz i osłon utrudniających dostanie się do celów bezpośrednich czyli przeciwnych postaci, postacie obrony których także głównym celem jest zadawanie obrażeń, ale podstawowym zadaniem jest kontrola mapy i obszaru walki poprzez swoje umiejętności defensywne, którymi są najczęściej różnego rodzaju przyrządów zasadzkowych i łapiących przeciwników, ogłuszające czy też dezorientujące wrogiego championa, Postaci wsparcia, których umiejętności opierają się głównie na regeneracji zdrowia sojuszników, a także na zwiększaniu ich poziomu zdrowia i teleportowanie do wybranej lokacji poprzez swoje umiejętności specjalne co jest jednak rzadkością i głównym ich zadaniem jest regeneracja podstawowego poziomu zdrowia, ostatnim rodzajem postaci są bohaterowie, którzy charakteryzują się zwiększoną pulą podstawowej ilości zdrowia w stosunku do innych postaci, ich umiejętności przeznaczone są w głównej mierze do absorbowania i przyjmowania dużej ilości wrogich obrażeń, a także służą one do ochrony sojuszniczych bohaterów wsparcia i ataku, muszą wytrzymać na polu bitewnym jak najdłużej by zapewnić przewagę dla swojej drużyny czy też utrzymać się przy życiu do powrotu z tak zwanej bazy respawnowej czyli miejsca, gdzie postacie ponownie się odradzają a ich poziom posiadanego zdrowia wyrażony w punktach HP (z angielskiego Heath Points — Punkty Zdrowia) jest w maksymalnej podstawowej wartości. Główne Rodzaje Rozgrywki Gra oferuje kilka typów gry w których spełniamy jedno bądź kilka z wyznaczonych celów gry, a są to: a)Szturm — drużyna atakująca ma za zadanie zaatakować punkt A, a następnie punkt B. Punkt zostaje przejmowany, gdy jeden lub więcej uczestników drużyny atakującej przebywa na punkcie bez towarzystwa drużyny rywali — ci z kolei mają za zadanie wdzierać się na punkt i nie dopuścić by drużyna przeciwna przyjęła oba punkty. W momencie, gdy atakujący przejmą oba punkty wygrywają, lecz gdy nie uda im się tego uczynić do końca wyznaczonego przez grę czasu, zwycięsko wychodzą przeciwnicy. Eskorta — ten typ polega na dopchaniu do wyznaczonego celu wózka bądź pojazdu, który przemieszcza się, gdy przebywają przy nim gracze ataku, drużyna broniąca za wszelką cenę nie może pozwolić na przepchnięciu ładunku do celu końcowego, jeżeli im się to uda — wygrywają, jeżeli nie — wychodzą oni jako przegrani. Kontrola — Obie drużyny atakują wyznaczony obszar aż do osiągnięcia na nim poziomu stu procent, obszar jest przejmowany przez daną drużynę po chwili, gdy ściągną oni przeciwników z wyznaczonego pola ataku. Gra kończy się w momencie, kiedy jedna z drużyn zdobędzie dwa przejęte obszary do poziomu stu procent w określonym przez grę przeciągu czasowym. Eskorta/Szturm — jest to hybryda typu Szturm i Eskorty. Drużyna atakująca stara się przejąć punkt, a następnie przepchnąć wózek do wyznaczonego celu zaś przeciwnicy defensywni zapobiec przejęcia punktu, lecz gdy atakującym się to uda starają się uniemożliwić przemieszczenie ładunku do punktu końcowego. Tryby Gry 1.Rywalizacja — Jest to główny tryb w którym może się pojawić każdy z rodzajów rozgrywki. Obydwie z drużyn najpierw atakują, a następnie bronią wyznaczonych celów (oprócz rodzaju kontroli gdzie obydwie drużyny są atakujące). Wygrywa drużyna która więcej osiągnie w wyznaczonych celach: a) Szturm – drużyna która przejmie więcej części wyznaczonych punktów A i B wygrywa. b) Eskorta — drużyna, która przepchnie dalej ładunek, zwycięża. c) Kontrola — wygrywa drużyna która przejmie dwa punkty kontrolne do 100%. d) Eskorta/Szturm — wygrywa drużyna która osiągnie więcej od przeciwników czyli przejmie więcej punktu A lub w przypadku przejęcia punktu przez obie drużyny przepchnie dalej ładunek. W zależności od przegranej czy też wygranej punkty rankingowe się zwiększają lub maleją. W zależności od posiadanych punktów gracz odbywa rozgrywki z zawodnikami o podobnej punktacji rankingowej. Rangi umiejętności w tym trybie przedstawiają się następująco: a) Bronze (brąz) – 1 – 1499 punktów rankingowych, b) Silver (srebro) – 1500 – 1999 punktów rankingowych, c) Gold (złoto) 2000 – 2499 punktów rankingowych, d) Platinum (platyna) – 2500 – 2999 punktów rankingowych, e) Diamond (diament) – 3000 – 3499 punktów rankingowych, f) Master (mistrz) – 3500 – 3999 punktów rankingowych g) Grandmaster (arcymistrz) 3999+ punktów rankingowych h)Top 500 (500 graczy o największej liczbie punktów rankingowych). 2. Rozgrywki nierankingowe: a)Szybka gra (fast game) – rozgrywki na tych samych zasadach co rankingowe lecz nie wliczają się do rankingu punktowego i drużyna rozgrywa tylko po stronie atakujących lub broniących bez zmiany. Gracz w dowolnym momencie może opuścić rozgrywkę i zastąpi go inny gracz b)Salon gier (games room) – rozgrywki, które mają na celu odstresowanie się od trybu rankingowego i zabawę. Tryby jakie się tu pojawiają to np. Mecz Śmierci (Deathmatch) w którym gracz odradza się zaraz po śmierci czy też Drużynowy mecz śmierci (Team Deathmatch), który jest oparty na tych samych zasadach ale w drużynach, czy tajemniczy bohaterowie — gdzie gracz pojedynkuje się z innym losową postacią. Jest kilka innych trybów i nie są one stałe i zmieniają się, często zależnie od świąt i okazji. Gdy jedna z drużyn utraci określony przez grę czas, zyskuje czas dogrywkowy, podczas gdy dalej znajduje się w określonym przez grę celu, który nadal nie został spełniony. Dogrywka toczy się także, gdy w rodzaju gry „Kontrola” drużyna osiągnęła 99% przejmowania, a w obszarze punktu znajdują się wrogowie. Podstawowi bohaterowie Sombra — Meksykańska trzydziestoletnia kobieta, która włada umiejętnościami hakerskimi, które nabyła poprzez swoje umiłowanie do komputerów. Walczyła ona z rządem w spółce przestępczej z Los Muertos lecz była ona celem państwa i miała być poddana schwytaniu i zaczęła od tego momentu się chować i tuszować swoją osobowość. Po tym, gdy jej umiejętności zauważyła organizacja „Szpon” zaczęła działać pod jej skrzydłami tocząc dalszą walkę z władzą którą świat zobaczył w końcówce roku 2016. Jej podstawową bronią pistolet maszynowy znany popularnie MAC-10 i jej skuteczny na nie dużą odległość. Pierwsza jej umiejętność to zdolność hakowania dzięki, której przez pewien okres postać, na którą został nałożony ten efekt, nie może korzystać ze swoich umiejętności oprócz broni podstawowej. Jej drugą zdolnością jej możliwość nie widzialności i zwiększonej prędkości poruszania się co umożliwia z łatwością znaleźć się na tyłach przeciwników, efekt ulega zniszczeniu, gdy hakerka dozna jakiekolwiek obrażenia od przeciwników. Kolejna umiejętność umożliwia Sombrze wyrzucenie „paczki” do której możemy się teleportować w ciągu dwudziestu sekund, ponownie naciskając przycisk odpowiedzialny za tą zdolność. Zdolnością pomocniczą Sombry jest umiejętność widzenia przez ogrodzone miejsca przez ściany lub inne przeszkody wrogów, których poziom zdrowia nie przekracza pięćdziesięciu procent. Umiejętność specjalna, którą poszczycić się może meksykanka to impuls elektromagnetyczny który dezaktywuje zdolności umiejętności i nie pozwala ich używać osobą obecnym w obszarze w którym został aktywowany impuls. – Smuga (ang. Tracer) – a właściwie Lena Oxton, bohaterka ataku. Była ona wybitną pilotką i uczestniczyła w eksperymentalnym locie pojazdu teleportującego w czasoprzestrzeni. Podczas gdy jej podróż się rozpoczęła, pojazd doznał awarii i jego położenie stało się kompletnie nie znane, stwierdzono więc, iż samolot zniknął a Lena Oxton została jego ofiarą i nie żyje. Po pewnym czasie pani Oxton wróciła lecz nie była to ta sama Lena, którą znano wcześniej. Jej organizm doznał zmian molekularnych, które powodowały możliwość znikania i niespodziewanego pojawiania się w czasie co nazywano desynchronizacją czasową. Przypadłość Tracer wydawała się nieuleczalna do czasu, gdy jeden z wybitnych naukowców — Winston zaprojektował akcelerator czasowy dzięki, któremu Smuga mogła kontrolować tę wadę, pozytywnie ją wykorzystując poprzez dobrowolne przemieszczanie się do przodu i w tył przyśpieszając czas, dzięki czemu jej ruchy są praktycznie niewidoczne, jej umiejętności zostały zauważone przez grupę Overwatch, której została działaczką i walczyła w imieniu dobra, przezwyciężając zło i broniąc niewinnych. Broń jaką włada Tracer są to dwa pistolety, które uderzają pociskami pulsacyjnymi z dużą prędkością i ogromną siłą. Jej pierwsza, podstawowa umiejętność to mignięcie, są to trzy ładunki które umożliwiają poruszanie się tracer w wyznaczonym kierunku (lewym, prawym, prosto, dół) z niesamowitą szybkością niewidoczną dla oka, smuga pojawia się po użyciu tej zdolności nieopodal dalej, co wprawia przeciwników w ogromną dezorientację. Druga zdolność, którą posiada pilotka to powrót do miejsca w którym znajdowała się kilka sekund wcześniej, przywracając jej punkty zdrowia i ilość naboi do stanu poprzedniego a jej ciało jest tam, gdzie było kilka sekund wcześniej. Super zdolność smugi to bomba pulsacyjna która przykleja się do rzuconej powierzchni i po niedługim czasie wybucha, działając w obszarze kilku metrów i zabiera ogromną ilość punktów zdrowia. Dzięki jej niesamowitej mobilności i dużym obrażenia smuga jest jedną z częściej wybieranych postaci atakujących. Smuga jest silna przeciwko: Łasce, Bastionowi i Trupiej Wdowie natomiast postacie które potrafią ją z kontratakować to: McCree, Torbjorn,Mei i Żołnierz. Postacie z którymi dobrze współpracuje bohaterka: Zaria, Ana, Reinhardt. Pięść Zagłady (z języka angielskiego Doomfist) – właściwie Akande Ogundimu, urodzony w szanowanej rodzinie posiadającej firmę produkującą protezy. Razem z resztą rodziny poświęcał się rodzinnemu biznesowi a wolnym czasie trenował wszelakie sztuki walki których był ogromnym pasjonatem. W jego życiu przydarzyła się tragedia, podczas gdy świat był pogrążony w wojnie, stracił on prawą kończynę, jednak dzięki rodzinnemu interesowi zyskał protezę, która dała mu pełną sprawność fizyczną, jednak ze względu na przepisy w regulaminach nie mógł on uczestniczyć w sportowych walkach. Akindije Adeyemi zaproponował Ogundimu propozycje, która mogła być dla niego rozwiązaniem i zaoferował walkę pod jego skrzydłami. Akande z początku nie był szczególnie zainteresowany propozycją i zdawała mu się mało ciekawa, lecz finalnie zgodził się i zauważył, że to ogromna okazja dla niego, by rozwinąć swoje umiejętności i odkryć nowe horyzonty. Idea Spółki „Szpon” Adeymiego była bardzo podobna do przekonań i zgadzała się z poglądami Doomfista. Okazał się on być dobrym kandydatem do Szponu i stał się jednym z podstawowych członków i trzonów tejże organizacji przestępczej. Mimo podobnych poglądów Adeymiego i Doomfista, Akande miał jednak większe plany niż zagłada Numbani, z czym nie zgadzał się jego mistrz Akindije. Ogundimu zdecydował się zabić swojego mentora i zacząć działać na własną rękę w organizacji i zyskał osobisty tytuł Doomfista, który wcześniej należał do jego szefa. Ogundimu powoli zaczął wdrapywać się na szczyt i zyskiwać kontrolę nad całym wszechświatem, jednak jego działania przerwali przedstawiciele dobroczynnej organizacji zwalczającej przestępczość – Overwatch, dokonali tego Tracer, Genji i Winston i umieścili Akande Ogundimu w zakładzie karnym. Po pewnym czasie jednak Doomfistowi udało się uciec zza krat i ponownie założył swoją rękawicę i zaczął kontynuować swoją misję zagłady ludzkości w szeregach popularnego Szponu. Podstawową bronią Doomfista jest działo ręczne które wystrzeliwuje ze swojej sprawnej zadające obrażenia bezpośrednie, które mają stosunkowo krótki zasięg, a jego pociski odnawiają się automatycznie po upływie określonego czasu. Drugą ze zdolności, która podstawowo używana jest pod prawym przyciskiem myszy komputerowej to uderzenie ręką pokrytą protezą wyznaczony cel, umiejętność ogłusza przeciwnika i wprawia go w dezorientacje, dzięki czemu staje się on łatwym do zabicia celem i zabiera punkty zdrowia (HP), jeżeli cel po trafieniu uderzy w ścianę. Umiejętność znajdująca się pod lewym shiftem wybija Doomfista w powietrze wykonując uderzenie które wywiera obrażenia po trafieniu przeciwnika i również wybija go w górę. Kolejną zdolnością bohatera jest uderzenie w powierzchnię naziemną, które wywołuje przyciąganie przeciwników do zasięgu rażenia umiejętności, ogłusza i zadaje obrażenia. Super Zdolność Ogundimiego to uderzenie po wysokim wybiciu się w powietrze mające spore pole działania i zadające duże obrażenia, Doomfist przed tym, kiedy zaatakuje w wyznaczoną powierzchnie jest niewidoczny dla innych graczy lecz widać pole, w które za chwilę uderzy. – Fara (z ang. Phara) – a właściwie 32-letnia Fareeha Amari, która czuje się odpowiedzialna za ludzkość i postanawia jej bronić za wszelką cenę i bronić niewinnych. Gdy Amari była dzieckiem już wtedy chciała tak jak jej matka zostać członkiem grupy Overwatch i walczyć w jej szeregach, lecz nie udało jej się tego dokonać gdyż organizacja upadła zanim zdążyła dorosnąć do tego, by zostać jej członkiem. W szeregach służby wojskowej odnosiła ona znakomite rezultaty, a następnie przyjęto jej do jednej z większych i bardzo spopularyzowanych wśród firm ochroniarskich jednostki, a mianowicie Organizacji Ochrony „Helix” gdzie była ona odpowiedzialna za pilnowanie jednego z ważnych wynalazków badawczych. Było to zadanie bardzo ważne, gdyż nie mogła dopuścić do kontaktu z nim z nikim z zewnątrz, miał on być ochroną dla ludzi na całej kuli ziemskiej. Kolejne zadanie jakiemu stawiła czoło Amari była to nauka korzystania z plecaka zasilanym paliwem rakietowym, który zapewniał szybowanie w dużych wysokościach i rażeniu zabójczymi pociskami. Później Amari, która przyjęła od tamtej chwili pseudonim „Fara” pilnowała laboratorium w którym wykonywano rozmaite czynności badawcze nad sztuczną inteligencją. Fara nadal nie może zapomnieć i marzyć o obronie ludzkości lecz stało się to nie możliwe z racji upadku organizacji Overwatch. Podstawową bronią Fary znajdującej się pod lewym przyciskiem myszy są rakiety wystrzeliwane z rękawa o ogromnej mocy i obszarze rażenia. Zdolnością znajdującą się pod prawym przyciskiem myszy i shiftem jest wzniesienie przy pomocy plecaka rakietowego w ogromną wysokość i umożliwia atak z tej wysokości. Przedostatnia umiejętność Fary to pocisk nie zadający obrażeń lecz odrzucający na dużą odległość przeciwników, co często kończy się wyrzuceniem wroga za mapę. Super zdolność jaką włada Fara to duża ilość małego rozmiaru dużej ilości rakiet zadająca, przy trafieniu odejmuje ona wrogom zdecydowanie dużo punktów zdrowia. Fara posiada, także zdolność pasywną, która znajduje się podstawowo pod spacją i unosi na niewielką wysokość bohaterkę w górę, lecz do pewnego czasu, gdy skończy się posiadane paliwo, które podczas nieużywania ze zdolności latających samoczynnie się regeneruję. Fara jest silna przeciwko: Torbjorn, Mei, Hanzo, Złomiarz natomiast postacie które potrafią ją z łatwością kontratakować to: Zenyatta, Żołnierz 76, McCree, Trupia Wdowa. Bohaterowie, z którymi dobrze współpracuje: Łaska. Genji – 32-letni bohater ataku Genji Shimada, nie mogł pogodzić z racji stania cyborgiem i nie mogł zaakceptować swoich wszczepów, lecz po pewnym czasie zdał sobie sprawę, iż musi żyć dalej i zobaczył w całej sytuacji wiele superlatyw. Był on synem założyciela klanu ninja, który nosił tę samą nazwę co nazwisko Genjego, jego rodzina należała do bardzo zamożnych i prowadził on beztroskie życie. Nie angażował się on w rodzinnych działaniach i mimo treningów walki, na których prezentował się nie najgorzej, resztę dni spędzał przy zabawie. Cała sytuacja nie podobała się należącym osobom do rodzinnego gangu i uważano, iż jest on dla nich zagrożeniem. Po tym, gdy ojciec Genjego, a zarazem założyciel i głowa jednostki zmarła, drugi syn Shimady — Hanzo rozkazał bratu, by brał czynny udział w zarządzaniu klanem, jednak Genji jednoznacznie powiedział „nie”. Odmowa rozkazu rozwścieczyła Hanza. Cała sytuacja była powodem krwawej i zażartej walki pomiędzy braćmi, przez którą Genji niemal zmarł. O Śmierci brata Hanzo był w pełni przekonany lecz przeżył on dzięki dużemu szczęściu i operacji którą przeprowadził dr Ziegler — jeden z najlepszych specjalistów medycyny w grupie Overwatch. Operacja polegała na umieszczeniu w ciele Genjego specjalnych wszczepów, które umożliwiły mu funkcjonowanie i zastąpiły niektóre z pierwotnych kończyn i organów. Po wszystkich operacjach implantujących młody Shimada stał się jeszcze sprawniejszy i szybszy co uczyniło go prawdziwą maszyną do zabijania. Mając nowe umiejętności i możliwości walki postanowił on zgładzić rodzinną organizację przestępczą w szeregach grupy Overwatch dzięki, której nie umarł i pokryli oni koszty wszystkich wszczepów, które znalazły się w jego ciele i zlecili operacje ich wybitnemu specjaliście, lecz nie zrobili tego bezintorosownie i oczekiwali w zamian czynnej służby i walce z przestępczością. Mimo pełnej sprawności fizycznej Genji czuł wewnętrzną pustkę i rozdarcie, nie czuł się tą samą osobą, którą był przed operacją. Po tym, gdy wykonał swoje zadanie, które był winny organizacji Overwatch Genji zaczął podróżować po świecie, szukając sensu jego istnienia. Mijały godziny, dni i lata a młody Shimada dalej podróżował bez celu do czasu, kiedy poznał zakonnika Zenyattę. Mnich z początku wydawał się obcy Genjego i nie trafiały do niego słowa otuchy i nauki Zenyatty i nie mógł się do nich przekonać, lecz po pewnym czasie zauważył on w omniku bratnią duszę i zaczął bacznie wysłuchiwać lekcji, których mu udzielał. Dzięki temu Genji pogodził się z tym, że jego ciało jest stworzone z cybernetycznych maszyn i zrozumiał, iż wewnątrz jest nadal tą samą osobą, którą był wcześniej. Shimada zaczął inaczej patrzeć na to, kim jest i odkrył, iż jest to niezwykły prezent od losu i pozwala mu władać nadludzką mocą. Brat Hanza poczuł ogromną autonomię. Podstawową bronią tego bohatera są shurikeny zadające kolosalne obrażenia, którymi może atakować w dwóch trybach a) w formie wachlarzu pod prawym przyciskiem myszy (Genji wypuszcza 3 ostrza w dużej prędkości i lądują one w pewnej odległości od siebie) – jest to głównie stosowany na krótki dystans lub duże wrogie cele, b) w formie trzech shurkienów lecących w tej samej linii, przydatne na daleki lub średni dystans. Druga zdolność jaką włada Genji to cięcie szablą, dzięki któremu może się przebić przez kilku przeciwników, po zabiciu przeciwnika z tej umiejętności można ją wykorzystać kolejny raz. Kolejna umiejętność, którą posługuje się młody Shimada to odbicie, Genji wyciąga swoją szablę i odbija naboje wystrzeliwane w jego kierunku w ich stronę przeciwną, dzięki czemu trafiają one przeciwników. Genji jest silny przeciwko: Łasce, Lucio, Bastionowi i Zenyattcie, natomiast postacie które potrafią go z łatwością kontratakować to: Zaria, Winston i Złomiarz. Bohaterowie z którymi dobrze współpracuje: Ana. McCree – a właściwie Jese McCree 37-letni bohater ataku, wygnaniec z ojczyzny, który postanawia karać w imię sprawiedliwości na własnych zasadach. Jese miał już niepochlebną opinię, gdy zaczął działać w gangu przemycającego zabronioną broń palną i amunicję w obszarze południowej Ameryki, razem ze wspólnikami dali się schwytać przez przedstawicieli organizacji Overwatch podczas jednego z takich wybryków. Z racji swoich ogromnych umiejętności w posługiwaniu się bronią palną ze znakomitą precyzją organizacja dała mu wybór: umieszczenie w zakładzie karnym przez wiele lat bądź wstąpienie do ich grupy i działanie w zwalczaniu przestępczości. McCree zdecydował się wybrać drugą możliwość.  Choć początkowo podchodził do służby ze sporą dozą cynizmu, to uwierzył w końcu, że jest w stanie zadośćuczynić za swe dawne przewiny, stawiając czoło wszelkim przejawom niesprawiedliwości w świecie. McCree działał w ramach niezależnej, tajnej jednostki Blackwatch, która mogła operować poza biurokratycznymi ograniczeniami narzucanymi przez urzędników. W miarę jak wpływy Overwatch słabły, elementy wywrotowe w łonie Blackwatch zapragnęły doprowadzić do upadku całej organizacji i wykorzystać jej pozostałości do własnych celów. Nie chcąc brać udziału w wewnętrznych waśniach, McCree zdecydował się pójść własną drogą i zszedł do podziemia. Powrócił kilka lat później jako rewolwerowiec do wynajęcia. Mimo że za jego usługi chcą płacić zarówno możni, jak i maluczcy tego świata, McCree staje do walki wyłącznie w obronie słusznej sprawy. Podstawową bronią jaką włada McCree to rewolwer, który ma możliwość oddawania pojedynczych celnych strzałów lub oddania serii strzałów całego magazynku co bywa śmiertelne w przypadku wielu klas postaci. Umiejętność ucieczkową jaką włada kowboj to salto w wyznaczonym kierunku podczas którego przeładowuje on swoją broń. Kolejną zdolnością posiadającą przez McCreego to granat błyskowo-hukowy, który w kontakcie z przeciwnikiem czyni go na kilka sekund bezbronnym. Zdolność specjalna, którą posiada kowboj to przycelowanie — strzelec przez kilka sekund dokładnie się skupia, a następnie wystrzeliwuje celne, śmiertelne strzały w głowy przeciwników dostępnych w polu widzenia. Podsumowanie Overwatch jest grą, w której odnajdzie się niemal każda osoba niezależnie od wieku czy też upodobań z racji, iż jest bardzo uniwersalną strzelanką z elementami MOBA, a w dodatku jest oprawiona w przyjemną dla oka grafikę z ciekawymi zróżnicowanymi postaciami.